7 Nisan 2019 Pazar

Ömür İklim Demir- Muhtelif Evhamlar Kitabı


Yayınevi: Yapi Kredi Yayınları
Sayfa: 108



Ömür İklim Demir:1980'de Adana’da doğdu. Tarsus’ta büyüdü. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Yedi yıl ceza avukatı, üç yıl da reklam yazarı olarak çalıştı. Öğrencilik yıllarında çeşitli fanzinlerde ve teknoloji dergilerinde yazarlık yaptı. İlk öyküsü 2010′da Varlık’ta, ilk kitabı Muhtelif Evhamlar Kitabı 2015’te YKY’de yayımlandı. Bu kitabıyla, 2016 yılında hem Haldun Taner Öykü Ödülü'ne, hem de Ankara Üniversitesi Öykü Ödülü'ne layık görüldü. 2015'te yazdığı bir öyküsüyle de Giovanni Scognamillo adına verilen GİO Ödülleri'nde "Yılın En İyi Öyküsü" ödülünü aldı. 

Muhtelif Evhamlar Kitabı


Kitap birbiriyle bağlantı 10 öyküden oluşuyor ve özellikle ilk üç öyküyü tadı damağımda kala kala okudum desem yeridir. Yazarın kurmuş olduğu olay orgüsü ve öykülerin birbiriyle bağlanma şekli bende inanilmaz bir haz duygusu yarattı.Diğer öyküler için aynı etkiyi pek yaşayamasamda onlarıda keyifle okudum.Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen oldukça  akıcı ve günlük konuşma dilinde yazdığı kitap çağdaş türk edebiyatında önemli bir yer almayı hakediyor.Kitabın son sayfasına gelip kitabın kapattığını kapattığımda içimde bir burukluk oluştu.Kitabın kısa olması ve öykü kitabı olmasından dolayı kitap hem tek günde okunabilecek bır kıtap arayanlara hem de parça parça okumak isteyen okurlarada hitap ediyor. Kesinlikle okumanız gerek bir kitap tavsıye edıyorum. #T


1 yorum:

  1. Bu kitabı daha önce okumamıştım ama yorumunuzu beğendim ve okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil